Saturday 14 April 2012

mari berangan lagi~

weekend yg busy...
1. busy buat project papaer utk presentation yg terakhir.. tak paham ape lecturer nk benornye.. tp tau gak le pe yg patut saya buat.. layan..

saya, suami dan abang tuah sakit mulut.. ulcer.. so, nk makan pon mcm tak lalu.. saya jer.. suami makan mcm biase.. lebih dr lalu.. masak tomyam pedas pon mcm tak de effect ape jer..

awal pg td bersarapan kt umah kawan suami.. mereka baru pindah masuk umah baru.. dpt le mkn laksa pangkor.. haaa pulau pangkor pon ado lakso.. mcmm mane ghupa? payah gak nk explain ni.. but, totally differ from laksa johor or laksa penang.. siries...

balik tu.. kami lak yg dpt feel pindah masuk umah baru secara over! ye over sangat... terus singgah kedai lampu.. belek2 lampu chandelier...*(betui ke eja ni) arhh ado aku kesah?

since, rumah kami mmg xde lg lampu cantik berharga ribu2.. sbb pindah masuk rumah ritu mmg low bajet kan.. huhuhu... so angan2 sudha mula di pasang.. bukan saya demand? tp tuan tanah ke daung pon dah mood nk hias semulap umah.. owh plsss jgn kata saya mempengaruhi beliau yer.. allalalaaa~

tgh gugle2 design chandelier modern design.. terjumpa lak pic bawah ni.. well, u know purple is great!
pualk tu mmg tgh hunting for black or white cahndelier.. fuh..fuh..

ghupanya sinki je.. punye lah lawo.. ni umah owang kayo mane ntah... saya mmg suke konsep minimalis.. konsep yg just simple yet modern and smart..

pastu up sikit jd luxury and modern.. awwww... mcm ghumah bungalow je kan.. luxury le sgt.. tp kan.. luxury nowadays.. its not necessarily barang tu berjenama or mahal.. recycle barang pon bleh.. tp its still look awesome.. in certain way..

how u decorate.. how u manage.. susun atur bunga and gerobok.. tak perlu byk2.. pon dah bleh nmpk.. wohHhhooooo~ *eh over nye...

few years ago.. sy mmg suke bejalan2.. pegi sana pegi sini .. habiskan ujung minggu.. tp skrg kalau bleh saya nk habiskan masa anak beranak di rumah.. santai tahts y nk buat rumah yg sungguh menarik tertarik kedebob.. dapur yg saya suka nk duduk.. rileks2 sambil buat pavlova.. *eh~
ce tengok gambor bawah ni.. tak byk brg pon.. tp nmpk sgt mewah kan??


jangan tak tahu.. masa saya lepas PMR saya nk masuk sek teknik yg ade offer lanskaping.. saya suka mendeco.. interior design.. rasa mcm .. syiok nye.. lepas spm nk gak amek course prancangan bandar dan wilayah.. nk jd arkitek ke.. tp am not that good especially in maths.. so, lupa kan je harapan.. hambek ler public admin kt uia..

takpelaaa... saya tetap nk melawa kan umah.. puasa2 pon pedehal.. kang dapur saya dah cun giler.. nandos pon bleh masak sendri.. ahahahahaa...

key bai!

No comments:

Post a Comment