Monday 30 April 2012

main masak-masak...

menjadi pengurus rumahtangga yg berseri.. ape lgi kerja saya patut buat selain memberi makan kepada perut, jiwa dan minda anak2 saya...

so mari lihat...hasil minggu ini punye resepi coba-coba..

 kita mulakan dgn makanan tradisional dulu...

 cakoi namanya.. fav saya..
ghupa mmg tak semegah.. tp taste not bad..



this is siriesly my fav gak.. sweet.. soft and masam manis dgn buah2 tu sume.. 
semestinya Pavlova.. its Russian name tp.. katanye thi dessert originally from New Zealand.. wallahualam..
moh cuci mata..



ni lak italian dessert... fav anak saya.. sbb susu segar yg di masak dgn gula dan kemudian disejukkn di peti ais.. sennag giler..
Panna Cotta nama die.. bleh buat dgn buah ape2 pon.. yg ni sy buat peach ..


sekian dulu kesah kuih muih around the world dari saya... *feeling2 chef wan two three..


No comments:

Post a Comment