Thursday 9 August 2012

entri menjelang aidilfitri..

haa..dah boring baru nk cari blog ek..
actually , td plan nye nk ek bazar ramadhan cuci mata.. tp, suami nak gi terawih. beliau ckp lepas balik terawih bleh le jln2 bazar. okeylaaah beliau nk beribadah 10 mlm terakhir ramadhan ni..

tapi.. bial balik je dr terawih.. beliau senyap and tengok TV lak.. muhammad a.b.g ajak tido pon beliau tak mau. padahal dah pul 1030 ni. selalu beliau yg tejerit2 suruh semua org tido.. termasuk lah saya.. ye termasuk lah saya... kalau tak diajak tido.. dpn tenet je sy dok lanyak mata..

hari ni suami dpt bonus.. yg elik nye bonus gaji pangkat lama..dan bukan pangkat br..walhal bulan tujuh ritu dah dapat back dated. huhuhu... setel kan sum bills.. beli baju raya.. byr semua order2 kueh2 raya utk mak beliau.. dan mak saya.. juga umah saya.. eh poyo. mcm ade org nak dtg raya kan beli kueh beriya.. alaa..kalau mls kang hntr je semua umah mak.. huhuhu

akhirnya tema baju raya keluarga tahun ni.. adelah kala secara tiba2.. saya benornye tak kesah kaler ape..sbb tudung fareeda saya ade mcm2 kaler.. tudung bawal plain pon ado... tak kesah kaler ape..sbb ade anak tudung byk kaler..so bleh mix and match je konsep nye.. apedehal..

suami asek lah pilih kaler yg meloyakan ... siries! ntah merepek je taste die.. kadang2 mcm org tua.. kdg2 mcm org nk pi tarian zapin india pon ade.. merepek.. last2.. ms try2 kan anak2 baju.. nmpk this colour sgt in dgn muhammad a.b.g. so .. layan je ler...

saya mcm biasa.. size kanak2.. ahauhauahua.. ade aku kesah?

next week nk balik johor dah.. yeay! actually sbtu ni suami dah start cuti.. raya ketiga naik keje.. huhu... tak kesah laa org lain tgh syiok raya saya kan sini.. janji 1st day raya dpt raya umah abah sy.. mkn masakan mak saya.. kalau 1st day raya kt sini.. alamatnye..sy kna masak2.. pastu pg raya kena berbondong2 pi raya kt opis suami.. ade mkn2 and majlis bg2 beg raya.. gitu.. kang tak pegi ade lg suara hamba Allah kata aku wat kepala sendri kan.. layanzzz...

lps tu beraya umah boss2 and senior2.. thn ni dah kompirm2 lah suamis aya dah tergolongh dlm 'alalala boss' and senior.. sbb dah jd kapt a.i.r.c.r.a.f.t... beduyun2 le kang co pilot nk dtg.. hehehe pastu takkn nk hidang air teh o je kan.. huhuh...

so.. thn ni balik kmpung.. raya ketiga onwards suami duty. hehehee.. ingat nk balik sbtu.. tp senin suami ade appoitnment medical kt aviation centre amende ntah.. so ahad kot gerak ke keyel.. stay sana.. harap2 mlm senin bleh bejalan2.. tp suami dah warn siap2.. mlm kna tido best2 sbb kang pg2 pi check up die punye kesihatan lari2 lak.. terutamanya mata.. mesti tiptop!

keylah.. dah start mls nk citer.. kan saya dah kata.. mcm byk mende nk citer tp.. penutup mcm harrruuuuun..

key all.. babai~

1 comment:

  1. SALAM BLOGGERS,

    Lembaga Pembangunan Langkawi (LADA)
    akan mengadakan Bloggers FAM TRIPS ke Langkawi d pada 30 Ogos - Sept 1,
    2013. Mereka (Bloggers) yang terpilih akan ditaja untuk kesemua tempat
    lawatan menarik, tempat tinggal, makan minum dan penggangkutan dari KL keLangkawi.

    Kesinambungan dari Tahun Melawat Malaysia dan MATTA FAIR yang akan berlangsung pada 6-8 Sept ini, saya memohon dan hubungi saya di talian 019 2053056 untuk keterangan lanjut.

    ReplyDelete