Thursday 17 May 2012

pengajaran dr kisah sedih..

beberapa hari ni..tersebar kisah sedih pasangan suami isteri yg maut akibat kemalangan jln raya.. yg paling sedih.. bila bayi mereka yg belom smpi usia setahun tercampak keluar dan cedera di kepala / muka namun Alhamdulillah.. usia nya masih panjang..

apa yg menjadi moral saya dlm kisah ini.. setelah membaca pelbagai versi dan komen2 pembaca adalah.. tentang aurat si isteri yg terdedah di facebook suami.
kalau kita mati ..mungkin pasangan kita boleh tolong delete.. dan begitulah sebaliknya.
tp jika ia berlaku pd kita berdua secara serentak... ? siapa agaknye yg boleh delete dlm kadar segera kan..
nauzubilllah...

kita tak tahu apa yg kita hadapi di akhirat kelak.. soal aurat sudah menjadi antara point utama utk di soal..
jgn sampai amal kebaikan kita yg membolehkan kita ke syurga .. di tahan hanya kerana aurat kita sedang terdedah di mata umum apetah lagi menjadi tontonan yg bukan mahram.. astaghfirullah...

saya dulu juga suka menunjukkn kecantikan.. sape yg kenal saya ms zaman sekolah.. saya seorang yg sexy.. tp masih bertudung.. perasan ketika itu, saya mahu dilihat cantik.. tp, apa yg saya dapat? selain dosa..?
pujian org tak mengenyangkan.. malah menagih pujian org mengundang dosa.. syaitan gembira..sedangkan malaikat.. mungkin sdg bersedih dgn kita..

jd... nasihat saya tutuplah aurat... sekadar nasihat..saya juga insan tak sempurna..~ tp alhamdulillah.. sy dah tinggalkan semua itu.. dan hidup lebih tenang walaupun tanpa pujian.. pujian x bw kita ke syurga..

No comments:

Post a Comment