Sunday 6 May 2012

akhirnya...

Alhamdulillah... akhirnya.. saya berjaya mentamatkan pengajian master saya setelah bersusah payah selama 2 tahun suku ini...

tak terkata dan tak tergambar perasaan ni... hanya Allah saja yg tahu..betapa gembira dan leganya saya...
byk kenangan sepnjg perjalanan ini...

berpuasa dr shopping sbb nk byr yuran.. berjauhan dgn anak2 dan suami.. tak cukup tido.. buat eseimen sambil pangku ameenah.. belari2 kejar bus.. jln kaki tgh2 mlm balik dr kelas.. kena hentam dgn lecturer.. dan byk lg.. akhirnya tamat sudah dgn kegembiraan..

gambar ini membuktikan satu kenangan manis buat saya.. dan tentunya buat ameenah juga.. saya melahirkan ameenah die hosp angkatan tentera 7 jam sebelom menduduki final exam..

dan kedua mencabar adelah ketika suami bertugas 3 bulan lebih di lautan arab.. saya pula bekerja di kl.. dan anak2 terpaksa di hantar sementara ke umah mak abah saya di kampung. ujung minggu .. saya akan pulang ke kota tinggi.. utk menjenguk anak.. siang hari bekerja.. dan mlm ke kelas .. dan buat eseiment...

bila dikenang balik saat2 susah semua tu.. saya menangis sendiri.. syukur .. Kau uji aku utk berjaya.. dan akhirnya aku akui benar betapa manis nya nikmat kejayaan yg sementara ini.. Alhamdulillah...

insyallah.. akan sambung pengajian seterusnye secepat mungkin...

No comments:

Post a Comment